Fragmento de la memoria 16 de Bruna Husky: La Belleza (Lágrimas en la Lluvia, Rosa Montero)

Quote

Bruna Husky's memory fragment The Beauty

Bruna Husky’s memory fragment The Beauty (Madrid 2109, Tears in Rain LEA10)

Don’t think, do it!

Quote

Don’t think. Thinking is the enemy of creativity. It’s self-conscious, and anything self-conscious is lousy. You can’t try to do things. You simply must do things.

Ray Bradbury, writer.

Creativity is just connecting things

Quote

Creativity is just connecting things. When you ask creative people how they did something, they feel a little guilty because they didn’t really do it, the just saw something. It seemed obvious to them after a while.

Steve Jobs.

I dream things that never were, and I say ‘Why not’?

Quote

You see things; and you say, ‘Why?’ But I dream things that never were; and I say, ‘Why not’?

George Bernard Shaw, writer.

Quote

Naikodemus

Las fases sucesivas de la imagen serían estas:

  1. es el reflejo de una realidad profunda.
  2. enmascara y desnaturaliza una realidad profunda.
  3. enmascara la ausencia de realidad profunda.
  4. no tiene nada que ver con ningún tipo de realidad, es ya su propio y puro simulacro.

Jean Baudrillard. Cultura y simulacro. Pág. 18.
Editorial Kairós. 10ª edición. Febrero 2012.

View original post

What we see today

Quote

What we see today is an art which seeks a more immediate contact with people than the museum makes possible… and the museum in turn is striving to accommodate the immense pressures that are imposed upon it from within art and from outside art. So we are witnessing, as I see it, a triple transformation—in the making of art, in the institutions of art, in the audience of art.

Danto, After the End of Art: Contemporary Art and the Pale of History, 183.

El ciberpunk según Fredic Jameson

Quote

Una ruptura general de periodo, consecuente no solo con la revolución neoconservadora y la globalización, sino también con el ascenso de la fantasía comercial como competidora genérica y en último término vencedora en el terreno de la cultura de masas.

F. JamesonArqueologías del futuro. El deseo llamado utopía y otras aproximaciones de ciencia ficción, Madrid, Akal, 2009.

Lacrime nella Pioggia Frag final 03 _ Accademia di Belle Arti di Brera, Accademia di Brera

“Lacrime nella Pioggia – Bruna Husky, finale-“, Accademia di Belle Arti di Brera in Second Life.
© noke 2012.

La ignorancia y Einstein

Quote

Todos somos muy ignorantes. Lo que ocurre es que no todos ignoramos las mismas cosas.

A. Einstein.

English: Albert Einstein Français : portrait d...

English: Albert Einstein Français : portrait d’Albert Einstein (Photo credit: Wikipedia)

What art wants

Quote

In my own version of the idea of ‘what art wants,’ the end and fulfillment of the history of art is the philosophical understanding of what art is, an understanding that is achieved in the way that understanding in each of our lives is achieved, namely, from the mistakes we make, the false paths we follow, the false images we have come to abandon until we learn wherein our limits consist, and then how to live within those limits.

Arthur C. DantoAfter the End of Art: Contemporary Art and the Pale of History

Behind the real", by Noke Yuitza

“Behind the real”.
Photo-grid, cyberspace photography, photo manipulation.
© noke 2009

“Cubics”.
Blender 2.6; Cycles Render.
© noke 2012

De lo complicado del amor

Quote

A muchos les devuelvo la esperanza y no sé cómo lo hago, pero en menos de un año, todos se echan novia (y no soy yo).

Airin James en Nacida para amar, blogger.

Lacrime nella pioggia - Bruna and Lizzard love

“Lacrime nella pioggia – Bruna and Lizzard love”.
Cyberspace photography, photo manipulation.
Photoshop CS5, Second Life’s camera.
© noke 2012

Artículos relacionados:

Después del fin del arte

Quote

Lacrime nella pioggia, Fragmento final 01a (Accademia di Belle Arti di Brera in Second Life)

“Lacrime nella pioggia” – Fragmento final 01.
IMMERSIVE WORL(D)S project.
Accademia di Belle Arti di Brera in Second Life.
© noke 2012

Lo que vemos hoy día es un arte que busca un contacto más inmediato con la gente de lo que permite el museo… y el museo a su vez se esfuerza por acomodarse a las inmensas presiones que se le imponen desde dentro y fuera del arte. Entonces, tal como lo veo, nosotros somos testigos de una triple transformación- en el hacer arte, en las instituciones del arte, y en el público del arte-.

A. Danto, Después del fin del arte: el arte contemporáneo y el linde de la historia. Barcelona, Paidós, 1999, P. 193.

Artículos relacionados:

“¿Sueñan los androides con ovejas eléctricas?”

Quote

¿Sueñan los androides con ovejas eléctricas?

Philip K. Dick